KÖZLEMÉNY

Az Opticon Kft. a Balatonendréd, Som, Nyim és Nagyberény lakossága körében terjesztett „rémhírekre” kénytelen reagálni az alábbi közlemény kiadásával:

2008-ban az Önök településén azért épült szélessávú internet szolgáltatására alkalmas hálózat, mert az Opticon Kft. minden olyan költséget kifizetett, amelyet a pályázatból nem lehetett volna. Az Opticon Kft. biztosította a pályázathoz azt a tőkét, amelyet be tudott mutatni a Társulás, mint a saját erejét. Az Opticon Kft. saját költségén tette lehetővé a hálózaton a kábeltelevíziós szolgáltatásokat és a telefonszolgáltatást is.

A Társulás szétválása után a tag önkormányzatok (Tulajdonosok) úgy döntöttek, hogy értékesítik a hálózatot, majd úgy, hogy haszonbérbe adják, majd úgy, hogy saját üzemeltetésbe veszik.  Az Opticon Kft. minden alkalommal felhívta a Tulajdonos figyelmét arra, hogy a hálózat önmagában nem képes működni, és technológiája miatt megfelelő tapasztalat hiányában komoly fennakadások lehetnek.

A Tulajdonosok úgy döntöttek, hogy mindennek ellenére az üzemeltetést a Termofok-Sió Kft.-re, a szolgáltatást pedig a Techno-Tel Kft.-re bízzák. Az Opticon Kft. a Tulajdonosokkal kötött haszonbérleti szerződést 2018. december 06-ra felmondta, miután a szolgáltató, a ZNET Telekom Zrt. az ügyfelekkel a szerződést a Tulajdonosok határozott kérésére, 2018. november 30-ra felmondta.

Nem éltek a Tulajdonosok azzal a lehetőséggel sem, hogy az ügyfélszerződésekbe az új szolgáltató jogutódként belépjen, és ezzel az akadálymentes átállás megvalósulhasson.

A tulajdonos önkormányzatok ugyanakkor elvárták tőlünk, hogy együttműködjünk, és mi ennek a kérésnek maximálisan eleget tettünk, hogy a lakosság az ünnepek előtt és alatt a legkisebb bosszúságot se szenvedje el, de felhívtuk a figyelmet arra, hogy a szolgáltatások az együttműködésünk esetén is meg fognak állni.

 

Az együttműködés keretében az alábbi segítséget nyújtottuk a tulajdonosok elképzelésének megvalósításához:

  1. az ügyfelek bekötővezetékét eladtuk, hogy arra csak az új szolgáltató eszközeit kelljen csatlakoztatni a szolgáltatás folyamatossága érdekében,
  2. lemondtunk a 2018. december 01. és december 06-a közötti jogszerű birtoklásunkról azért, hogy a ZNET Telekom Zrt.-vel egyidejűleg birtokba adjuk a hálózatot a Tulajdonosoknak, hogy a szolgáltatás folyamatossága biztosítható legyen,
  3. Som, Nyim, Nagyberény területén a végkészülékek begyűjtését kényszerűségből elhalasztottuk, mert azt az új szolgáltató nem tudta/tudja egyelőre kiváltani azt saját eszközével,
  4. nem mondtuk fel az oszlopbérleti szerződést az E.On céggel, illetve a ZNET Telekom Zrt. pedig az áramvételezési szerződést sem, hogy amíg az új szerződést nem kötik meg a Tulajdonosok, addig a használat és az áramvételezés biztosított legyen,
  5. biztosítjuk az optikai szálat a siófoki központba, hogy az internetkapcsolata a hálózatnak biztosítva legyen, azt ne kelljen újra kiépíteni,
  6. biztosítjuk a Tulajdonosok hálózatának két részét összekötő optikai szálat, amely nélkül Balatonendréd településen a szolgáltatás nem tudna működni,
  7. engedtük a Techno-Tel Kft.-nek, hogy a hálózat működését megismerje, sőt méréseket végezhetett 2018. november 30-a előtt is.

 

(Balogh Gábor, a Techno-Tel Kft. ügyvezetője, a tulajdonosok szakértőjeként részt vett a tárgyalásokon, amikor még a hálózat hasznosításáról volt szó, megismerte az Opticon Kft. üzleti titkait, majd amikor a Tulajdonosok megváltoztatták a szándékukat, az általa vezetett Techno-Tel Kft. lett a szolgáltató.)

Mindezek után azt terjeszteni, hogy az Opticon Kft. nem együttműködő, nem jogszerűen jár el, vagy a jelenlegi problémák okozója, méltánytalan és hazug állítás.

Különösen méltánytalan az az eljárás, hogy a volt előfizetőket félretájékoztatják, azt a látszatot keltve, hogy cégünk nem teljesítette vagy teljesíti kötelezettségeit. Cégünk a hatályos jogszabályok és az ÁSZF szerint járt és jár el, és ezt elvárjuk a Tulajdonosoktól, a hálózat új üzemeltetőjétől és az új szolgáltatójuktól is.

A valóság az, hogy cégünk már eddig számos gesztust és engedményt tett annak érdekében, hogy a szolgáltatóváltás zökkenőmentes legyen, annak ellenére, hogy arra -álláspontunk szerint- nem volt megfelelően felkészülve egyik új szakmai közreműködő (Termofok-Sió Kft.,Techno-Tel Kft.) sem.

 

Kecskemét, 2018.december 5.

Opticon Kft.